Sari la conținut

Ziua Europeană a Limbilor – 26 septembrie 2025

Ziua Europeană a Limbilor (ZEL, JEL, EDL), al cărei logo a fost: „limbile ne deschid inimile și sufletele”, a fost o activitate interesantă și admirată de elevi.

Au avut loc 3 activități:
1. Prima activitate (cl. a IX-a A și a IX-a E, prof. Cristina Cărăbuș): s-au format grupe de 2-4 elevi care au reprezentat cuvântul formule de salut, simboluri ale statelor europene prin decuparea semnului mâinii, prin desene și prin postere. De asemenea, pe marginea prezentării PowerPoint despre limbile europene, elevii au răspuns la un QUIZ ce se afla la finalul prezentării. Pe baza jurizării decătre profesor și elevi, cele mai bune desene au primit premii și mențiuni.

2. A doua activitate (cl. a IX-a F, prof. L ): profesorul a prezentat semnificația Zilei Limbilor Europene și importanța învățării limbilor străine. Elevii au primit foi colorate și au avut sarcina să scrie pe ele forma salutului „Hello” în diferite limbi europene (ex.: Bonjour, Hola, Hallo, Ciao). Fiecare elev a completat foaia cu mesajul în limba respectivă, traducerea în engleză și un desen al steagului țării corespunzătoare. Elevii au prezentat în fața clasei rezultatele, spunând: „In [language], we say HELLO as …”. Lucrările au fost afișate pe un panou comun intitulat „Wall of Greetings”, ca simbol al diversității lingvistice.

3. A treia activitate (cl. a IX-a C, prof. Such Laura-Ingrid) : elevii au început ora prin a urmări o prezentare interactiv în PowerPoint despre marea diversitate a limbilor și culturilor europene. Acestia au intervenit cu exemple de țări, limbi și alți termeni de vocabular în engleză pe care i-au scris ulterior și pe tablă. Au participat apoi la un joc în cadrul căruia au ascultat o serie de melodii, fiecare într-o limbă diferită: germană, italiană, spaniolă, norvegiană etc. La sfârșitul fiecărei înregistrări, aceștia s-au întrecut în a ghici limba și țara corespunzătoare, după care profesorul le-a prezentat o serie de fun facts despre fiecare cultură. Spre finalul activității, elevii au fost împărțiți în grupe de câte 3-4, fiecare grupă primind o fișă de lucru cu numele și steagul unei anumite țări europene. Elevii au primit sarcina de a completa o serie de propoziții în engleză despre țara grupei lor legate de capitală și climă, limbă, elemente geografice, obiective turistice, mâncăruri specifice, tradiții și obiceiuri etc. Elevii au desemnat apoi câte un reprezentant din fiecare grupă care a venit în fața clasei și le-a prezentat colegilor toate informațiile obținute de către echipa sa.